CINTA PADA MANUSIA...
Salam semua....

Tiba2 nk tido ni banyak pulak idea yang datang...tak boleh simpan sampai esok ni takut hilang pulak..

sebelum tido ni aku macam biase mesti melihat blog2 terbaru, post2 drpd member2 kt facebook dan plg penting dkt laman iluvislam mesti x akan dilupakan..

aku tertarik dengan 2 post..yg pertama dkt facebook dn yg kedua dkt blog seorang hamba Allah...

hr ni aku nk cerita tentang satu post dekat facebook aku yg menarik hati aku....
wlaupun 2 baris tp dalam maksudnye...

lebih kurang macam ni lh...

"ramai diantara kita yang akan berasa kecewa apabila kehilangan cinta seorang manusia yg masih belum mempunyai ikatan apa2 tetapi hanya beberapa kerap diantara kita yang akan menangis apabila kehilangan cinta Allah s.w.t."

macam tulh post itu berbunyi..

aku terfikir sejenak..
betul juge apa yg ditulis tu...

mengikut pemerhatian aku mealaui pegalaman sendiri& member2 aku...

memang betul apabila frust cinta ramai antara kita yang tak lalu makan,mandi tak basah dan tido tak lena dan paling menyedihkan ada yang sanggup mengambil jalan singkat dengan membuat perkara bodoh seperti membunuh diri kerana kehilangan cinta seorang manusia yang belum pasti dapat menjamin kebahagiaannya.

cuba ko orang fikir bertapa bodohnya kita yang terlalu menyanjung cinta manusia sampai sanggup membuat perkara yang tak boleh diterima akal..

tapi cuba ko orang fikir berapa kerap drpd ko orang menangis apabila kehilangan cinta Allah.

mudah cerita macam ni..
berapa orang daripada kita yang sanggup tak keluar rumah dan menangis apabila tertinggal daripada mengerjakan solat.walaupun kita tahu benda tu adalah tiang agama kita. mungkin ada tapi sebilangan kecil.

Ya Allah bertapa indahnya kalau kita boleh mengaplikasikan cinta yang agung kepada manusia kepada cinta kepada YANG MAHA SATU. ALLAH S.W.T.


cuba ko orang renungkan ape yang ditulis.aku tak suka menilai orang lain tapi menilai diri sendiri adalah lebih baik.

dan akhir sekali aku suka menulis ayat ni..

kita sebagai manusia yang ditinggikan darjat oleh Allah dengan akal fikiran boleh berfikir sendiri yang mana yang harus dipilih cinta pada manusia @ ALLAH S.W.T.

dan kepada yang baru frust bercinta jangan sanggup menghancurkan hidup sendiri..mereka tak rugi apa2 tp kita yg rugi....dan ingatlah Allah sentiasa bersama kita dan telah memberi jodoh yang terbaik untuk kita..

aku minta maaf kalau ada ayat yang ditulis menguris hati ko orang tetapi coretan ini ditulis untuk menyedarkan diri aku sendiri yang hina ini...

wsalam..

ALAMIN313
1 Response
  1. pak, anton Says:

    SAYA PAK,ANTON INGIN BERBAGI CERITA KEPADA KALIAN SEMUA ,dulunya sy seorang guru honor yg hidup susah dan banyak hutan ,krn gaji yg tdk cukup untuk menghidupi ke luarnga sy ,ahirnya sy coba untuk menghubungi AKI MUPENG dan dgn senang hati AKI mau membatu sy untuk memberikan angka hasil ritualnya ,dan angka yg diberikan AKI MUPENG benar-benar terbukti tembus dan saya mengucapkan banyak terimakasih kepada AKI MUPENG yang telah menolong saya dalam kesulitan ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama AKI MUPENG dan dengan senang hati AKI MUPENG mau membantu saya..,ALHAMDULILLAH nomor yang dikasi AKI MUPENG semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi AKI MUPENG DI nomor 0852 9445 0976 ,INI KISAH NYATA DARI SY TEMAN” ,terima kasih


Post a Comment

  • followers

    sembang santai


    ShoutMix chat widget

    Fikirkanlah.......

    About Me

    My photo
    Nama yg diberi oleh ma dan ayahku Mohd Al Amin. Menggunakan Nama pena Alamin 313 dalam blog2 dan laman sosial.Masih menuntut di uitm seri iskandar dalam course Quantity surveyor(insyaallah ni sem last aku).Minat dalam menulis terutama untuk isu semasa dan sukan.sebab tu setiap malam sebelum tidur ade 3 benda yg akan aku buat iaitu tengok berita yg blh menarik perhatian dalam akhbar online(Utusan Malaysia), ziarah blog2 member aku dan yang tak akan lupa lihat post dan forum terbaru di facebook,portal komuniti ukhwah dan iluvislam...